خدمات وکالت با بهترین وکیل در کرج
وکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرج
09120475112
diakuco@gmail.com
کرج | بین میدان شاه عباسی و توحید - کوچه شهدای دانشجو - مجتمع اداری امیر - طبقه 2 - واحد 4

وکیل کار و امور اجتماعی در کرج

وکیل کار و امور اجتماعی در کرج

وکیل کار و امور اجتماعی در کرج کیست؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا بدانیم دعاوی کار و امور اجتماعی کدام دسته از دعاوی هستند. به همین منظور در ادامه این مقاله تا رسیدن به پاسخ نهایی سوال “وکیل کار و امور اجتماعی در کرج کیست؟”

همراه ما باشید.

دعاوی کار و امور اجتماعی چیست؟

قانون کار مرجع صالح رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما را هیئت های حل اختلاف پیش بینی نموده است،کار و رفاه اجتماعی نیز زیر مجموعه وزارت تعاون است.
به گفته وکیل کار و امور اجتماعی اگر بین کارگر و کارفرما اختلافاتی پیش آید و منجر به مطرح کردن دعاوی شود مرجع رسیدگی هیأت تشخیص و هیئت حل اختلاف است، هیات تشخیص از یک نفر نماینده وزارت کار و امور اجتماعی، یک نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شورای اسلامی و یک نفر نماینده مدیران صنایع تشکیل شده است. وکیل کار و امور اجتماعی می گوید بعد از طرح شکایت، هیئت نوبت رسیدگی را تعیین و به طرفین ابلاغ مینماید. محل برگزاری جلسات در محل وزارت کار و امور اجتماعی است.

وکیل کار و امور اجتماعی متذکر می شود که رای صادره قطعی و لازم الاجراست ام از آرا می توان در دیوان عدالت اداری شکایت کرد. به موجب ماده 157 قانون کار هر اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار ، قرارداد کارآموزی ، موافقت نامه های کارگاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد ، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کار آموز و یا نمایندگان ایشان در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد ، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد.

توجه شود که در صورت عدم سازش از طریق هیأت های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.برای طرح دعوا می بایست در ابتدا رابطه کارگری و کارفرمایی اثبات ، تا ذینفع و طرف دعوا مشخص گردد. همچنین مدارک لازم برای اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی فیش حقوقی ، قرارداد را می توان گواهی قرار داد.

عمده دعاوی کار و امور اجتماعی بر سر چیست؟

وکیل کار و امور اجتماعی در کرج چنین برآورد می کند که بیشترین دعاوی کار و امور اجتماعی به دلایل زیر است :

  • بیمه نکردن کارگران یا تاخیر و تعلیق پرداخت حقوق آنان
  • اخراج غیر قانونی کارگر از محل کار
  • تعیین دستمزد کمتر از حداقل حقوق وزارت کار
  • شروط نا معقول در قرارداد کار و تحمیل آن به کارگر
کار و امور اجتماعی
وکیل کار و امور اجتماعی در کرج کیست؟

وکیل کار و امور اجتماعی در کرج می گوید بسیاری از کارگران با قراردادهای کوتاه مدت مشغول به کارند که همین امر سبب می شود امنیت شغلی و حق اعتراض نسبت به اخراج شدن توسط کارفرمایان را نداشته باشند و علاوه بر این موارد دستمزد قانونی به آنها پرداخت نشود و برای بازنشستگی نیز دچار مشکل شوند. همین نکته است که بیان می کند بیشترین عامل این نوع شکایات ، قراردادهای سفید می باشد.
صدور رای به تنهایی، برای کارگر جهت رسیدن به حق بیمه خود کافی نمی باشد. هنگامی که رای قطعی به نفع کارگر صادر شود ، کارفرما موظف است رای را اجرا نماید در غیر این صورت ، کارگر باید برای اجرای رای قطعی به محاکم دادگستری مراجعه نماید و دادگاه بر اساس رای صادره اجراییه صادر می نماید.
مطابق با گفته های وکیل کار و امور اجتماعی در کرج چنانچه رای صادره مبتنی بر مطالبه طلب از کارفرما باشد ، کارفرما موظف است ظرف یک ماه از ابلاغ اجراییه ، طلب کارگر را تادیه کند ، در غیر این صورت کارگر می تواند خواستار توقیف اموال کارفرما معادل دین خود شود.در صورتی که رای صادره از هیئت حل اختلاف مبتنی بر بازگشت به کارِ کارگر باشد و به نفع کارفرما صادر شده باشد ، کارفرما باید به محاکم دادگستری مراجعه نماید و پس از صدور اجراییه ، ظرف10 روز آن را به اجرا بگذارد و کارگر را مشغول به کار کند.

کلام آخر

وکیل24 به عنوان یکی از برترین موسسات حقوقی در کرج با گرد هم آوردن تعداد زیادی از وکلای کارکشته آماده پاسخگویی به نیازهای متقاضیان انواع خدکات حقوقس در سراسر ایران است. اگر به عنوان یک کارفرما یا یک کارگر یا کارمند نیاز به مشاوره با یک وکیل کار و امور اجتماعی در کرج دارید می توانید با تلفن های مجموعه وکیل24 و یا شماره این موسسه با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین این امکان وجود دارد تا در مجموعه وکیل24 به صورت حضوری پذیرای شما عزیزان باشیم.

شماره واتسپ وکیل 24 09120595075

پیام بگذارید

تماس تلفنی

درخواست مشاوره با وکیل

نام(ضروری)