خدمات وکالت با بهترین وکیل در کرج
وکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرج
09120475112
diakuco@gmail.com
کرج | بین میدان شاه عباسی و توحید - کوچه شهدای دانشجو - مجتمع اداری امیر - طبقه 2 - واحد 4

وکیل امور مجازی و رایانه ای در کرج

تصویر شاخص وکیل امور مجازی

وکیل امور مجازی و رایانه در کرج چه وکیلی است و چه اموری را برای ما انجام میدهد؟

وکیل 24 ارائه دهنده بهترین وکیل در کرج است که سالها در این حوزه فعالیت دارد و به بهترین موسسه حقوقی تبدیل شده است

در این مقاله قصد داریم وکیل امور مجازی و رایانه در کرج را به شما معرفی کنیم؛ پس اگر در خصوص قوانین و تخلفات مربوط به جرایم مجازی و رایانه کنجکاو هستید، پیشنهاد می کنیم در مطالعه ی این مقاله با ما همراه شوید.

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، فضای مجازی و رایانه به گستردگی زیادی دست یافت؛ به طوری که علاوه بر پیشرفت، روش های ارتکاب جرم و کلاهبرداری برای افراد مسلط به این حوزه نیز تا حد زیادی افزایش یافت. به همین دلیل امروزه شاهد پیشرفت چشمگیر جرایم و تخلفات فضای مجازی و رایانه هستیم و در صورت عدم توجه و سهل انگاری ممکن است مورد کلاهبرداری قرار بگیریم.

عموما افراد جامعه به دلیل آشنا نبودن با فضای مجازی به راحتی مورد طعمه افراد سود جو قرار می گیرند و در برخی از موارد افراد فریب خورده به ضرر های مالی قابل توجهی دچار می شود؛ بنابراین درخواست و مطالبه حقوق و مال از دست رفته و جبران ضرر های وارد شده، قدم اول بزه دیدگان محسوب می شود. در نظر داشته باشید چون دعاوی در مورد جرایم مجازی و رایانه تخصصی می باشد، به شما توصیه می کنیم به وکیل امور مجازی و رایانه در کرج مراجعه کرده و به کمک او تمامی حقوق از دست رفته خود را مطالبه کنید.

وکیل مجازی و تخلفات رایانه ای میتواند مرحله به مرحله ی فرایند پرونده و نکات مربوط به قبل از طرح پرونده را به صورت مشاوره حقوقی به شما ارائه دهد، همچنین قوانین مربوط به پرونده را به طور کامل بیان می کند تا با آگاهی از قوانین و مقررات، نسبت به مطالبه حق خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است دپارتمان تخصصی جرایم مجازی و رایانه در موسسه حقوقی کرج از وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده است؛ به همین دلیل می توانند در مطالبه حق موکل خود نقش با اهمیتی ایفا کنند.

وکیل امور مجازی و رایانه در کرج
جرائم سایبری

تعریف جرایم مجازی و رایانه ای:

فضای مجازی را می توان به عنوان یک اجتماع در نظر گرفت که یک طرف آن از رایانه ها و تلفن همراه، و طرف دیگر آن از کاربران فضای مجازی تشکیل شده است. اگر بخواهیم در خصوص جرایم مجازی تعریف ساده ای بیان کنیم باید خدمت شما عرض کنیم جرایم سایبری یا اینترنتی به جرایمی گفته می شود که در فضای مجازی و رایانه ای به وقوع می پیوندد. البته اگر این جرایم را با دید گسترده تری بررسی کنیم باید بگوییم جرایم رایانه ای به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

۱. تخلفات دسته اول به جرایمی گفته می شود که در آن رایانه و تجهیزات مربوط به آن، موضوع جرم واقع می شود. به عنوان مثال تخریب رایانه یا تجهیزات مربوط به آن، جزو جرایم دسته اول به شمار می آیند.

۲. تخلفات دسته دوم زمانی صورت میگیرد که رایانه وسیله ارتکاب آن باشد. از جمله تخلفات این دسته می توان به جعل شناسنامه، گواهی نامه و… اشاره کرد.

۳. دسته سوم تخلفات مجازی به هک کردن و یا ویروسی کردن رایانه و تجهیزات آن مربوط می شود.

مجرمین فضای مجازی:

مجرمین فضای مجازی به دو گروه تقسیم می شوند که عبارتند از:

۱- هکرها: هکر به افراد بسیار باهوشی گفته می شود که از قدرت برنامه نویسی بالا برخوردار می باشند. هکر در واقع به افراد کنجکاوی نامیده می شوند که بدون نیت آسیب رسانی به رایانه هدف، برای دریافت اطلاعات رایانه مورد نظر اقدام می کنند. به عبارت دیگر هکرها فقط بیننده اطلاعات بوده و آسیبی به فضای مورد نظر وارد نمی کنند؛ اما در برخی از مواقع ضرر های هنگفت و غیر قابل جبرانی را برای بزه دیدگان به وجود می آورند.

۲- کراکر ها: در اصل به هکرهای بد خواه و سودجو، کراکر گفته می شود. کراکرها با هدف تخریب و آسیب رسانی به رایانه هدف، اقداماتی چون هک، ویروسی کردن رایانه و پاک کردن فایل ها را انجام می دهند؛ بنابراین با آگاهی و کسب اطلاعات دقیق از این دو گروه، میتوانید عملکرد آن ها را تشخیص داده و از فضای مجازی شخصی خود مراقبت کنید.

انواع جرایم رایج در فضای مجازی:

  1. برداشت غیرمجاز از حساب بانکی:

ممکن است به دلیل وجود برخی از تبلیغات همچون دریافت شارژ ارزان، برای داخل شدن به برخی از لینک ها تمایل پیدا کنید؛ در نتیجه با وارد شدن به سایت تبلیغ کننده مورد هک حساب بانکی قرار می گیرید. همچنین با تخلیه حساب و برداشت مبلغ مواجه می شوید.

  1. جعل پیامک کاذب و دروغین:

پیامک و تماس جعلی و دروغین توسط نصب نرم افزارهای مربوطه انجام می پذیرد، به طوری که شخص با استفاده از آن مرتکب جرم شده و مجرم تلقی می شود، بنابراین در نظر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی از این نرم افزار ها استفاده نکنید.

  1. انجام قمار آنلاین:

قمار آنلاین، شرطبندی و ساخت قمارخانه در فضای مجازی جرم تلقی شده و مجازات آن حبس و شلاق می باشد.

  1. فیلم گرفتن، عکاسی و ضبط صدا به صورت مخفیانه:

فیلم و عکس گرفتن، ضبط صدا یا شنود مخفیانه، همگی غیرمجاز و ممنوع تلقی شده و در برخی از مواقع در قانون جرایم مجازی یا بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ مورد جرم انگاری قرار می گیرند؛ بنابراین باید قبل از انجام هر کاری به وکیل امور مجازی و رایانه در کرج مراجعه کنید تا مساله مورد نظر شما را از جنبه حقوقی مورد بررسی قرار داده و برای حل آن راهکار مناسبی ارائه دهد.

جرایم اینترنتی چیست
جرایم اینترنتی چیست

ویژگی های جرایم مجازی و رایانه ای:

ویژگی های خاص این دسته از جرایم که سبب جدایی آن ها از جرایم سنتی می شوند به شرح زیر است:

۱. در جرایم مجازی یا سایبری، هویت مجرم محرمانه و ناشناخته است؛ زیرا مجرم در فضای مجازی اطلاعات صحیح خود را به اشتراک نمی گذارد تا هویت او در معرض نمایش کاربران قرار نگیرد؛ به همین دلیل برخلاف جرایم سنتی شناسایی هویت مجرم مجازی به شدت سخت است؛ به طوری که  در برخی موارد این کار غیر ممکن می باشد.

۲. این گونه جرایم فرا ملی یا به عبارتی بین المللی هستند؛ زیرا نامحدود بودن فضای مجازی، عدم وجود محدودیت مکانی و گستردگی آن سبب شده است شناسایی و دستیابی به موقعیت مجرم در مقایسه با جرایم سنتی دشوارتر باشد.

۳. جرایم مجازی و رایانه ای بر خلاف جرایم سنتی کم هزینه بوده و یا هزینه چندانی را به خود اختصاص نمی دهند؛ زیرا فرد مجرم می تواند با تهیه رایانه و برقراری اینترنت، به فضای مورد نظر وارد شده و مرتکب جرم شود.

  1. جرایم مجازی در فضای نا معلوم و ناشناخته ای برای افراد جامعه به وقوع می پیوندد. عموما افراد جامعه نسبت به اینگونه جرایم نگاهی متفاوت داشته و طرز فکر دیگری از خود بروز می دهند. بدین صورت زمانی که یک جرم سنتی انجام می پذیرد، احساسات افراد جامعه به شدت جریحه دار شده و مجازات شدید مجرم را خواستار می شوند، اما هنگامی که سرقت مجازی به وقوع می پیوندد، مردم جامعه در مقابل جرم واکنش چندانی بروز نداده و در بعضی موارد نیز هوش بالای مجرم را مورد تحسین قرار می دهند.

مشاوره و قبول پرونده توسط وکیل امور مجازی و رایانه در کرج:

به طور کلی وکیل جرایم مجازی و رایانه در کرج دو نوع مشاوره و قبول پرونده وکالت را انجام می دهد:

  1. در مورد اول شما می تواند برای مشاوره تلفنی به صورت محدود، چند سوال کوتاه خود را بیان کنید و به صورت کاملا رایگان در خصوص سوالات مشاوره شوید؛ البته باید در نظر داشته باشید تعداد و مدت زمان تماس محدود است؛ بنابراین اگر موضوع بحث شما طولانی بوده و یا برای رفع مشکل پرونده به مشاوره دقیق بیشتری نیازمند هستید باید حق مشاوره وکیل را پرداخت نمایید.
  2. مراجعه حضوری به وکیل و بستن قرارداد وکالت هزینه های متفاوتی را در برمیگیرد؛ چرا که میزان پیچیدگی پرونده در هزینه آن نقش موثری ایفا می کند. در این مرحله وکیل پس از بررسی پرونده و مراحل دادرسی، حق الزحمه خود را تعیین می کند. لازم به ذکر است بسته به نوع وکیل با پیشرفت مرحله به مرحله پرونده، هزینه ی تعیین شده دریافت می شود.

زمان مراجعه به وکیل امور مجازی و رایانه ای در کرج:

به طور کلی اگر از روند دادرسی، طرح دعوا یا رفع اثر طرح دعوا آگاه باشید، به گرفتن وکیل نیازمند نمی شوید؛ اما چون اکثر افراد از قوانین و روند رسیدگی پرونده به طور کامل مطلع نیستند با ارائه اظهار یا طرح دعوای اشتباه و ناقص، امکان پیروزی پرونده را از دست می دهند؛ پس قبل از اقدام به هر کاری با وکیل مجرب و با تجربه مشورت کنید تا شانس پیروزی در پرونده را از دست ندهید.

در نظر داشته باشید برای حل و پیروزی در پرونده های پیچیده قضایی حتما به وکیل امور مجازی و رایانه در کرج مراجعه نمایید.

دلیل انتخاب وکیل امور مجازی و رایانه در کرج:

وکیل امور مجازی و رایانه در کرج به صورت تخصصی تنها پرونده های مرتبط با انواع جرایم مجازی را بررسی می کند، همچنین به دلیل تجربه بالا، مهارت کافی و ارائه اظهار نامه دقیق و اصولی پیچیده ترین پرونده ها نیز در عرض چند هفته به سر انجام می رساند.

در نظر داشته باشید نوع صحبت و دفاع کردن وکیل در دادگاه و یا دادسرا نقش مهمی در تغییر نتیجه پرونده ایفا می کند، بنابراین به شما توصیه می کنیم وکالت خود را به وکیل امور مجازی و رایانه در کرج بسپارید تا با بیان شیوا و رسایی که دارد، نتیجه پرونده را به نفع شما تغییر دهد.

پیام بگذارید

تماس تلفنی

درخواست مشاوره با وکیل

نام(ضروری)