خدمات وکالت با بهترین وکیل در کرج
وکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرج
09120475112
diakuco@gmail.com
کرج | بین میدان شاه عباسی و توحید - کوچه شهدای دانشجو - مجتمع اداری امیر - طبقه 2 - واحد 4

اهمیت اثبات رابطه زوجیت

اثبات رابطه زوجیت

اهمیت اثبات رابطه زوجیت

موسسه حقوقی دیاکو سامان پرداد یکی از بهترین موسسه حقوقی در کرج است که دارای بهترین وکیل در کرج که سالها در این حوزه فعالیت دارد و به پرسابقه ترین موسسه های حقوقی در کرج تبدیل شده است

در این محتوا یکی از مسائل مهمی که امروزه بسیاری از زوجین و خانواده ها درگیر آن هستند اثبات رابطه زوجیت است که امروزه به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است

در این محتوا صفر تا صد این مسئله ( اثبات رابطه زوجیت ) بررسی و مطرح شده است و شما میتوانید درمورد این مسئله مطالب جامعی را مطالعه کنید

اثبات رابطه زوجیت :

شما برای اثبات رابطه زوجیت در ابتدای کار باید به دادگاه خانواده مراجعه کنید؛ چرا که رسیدگی به این دعوا در این دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر دادگاه خانواده وجود نداشته باشد، دادگاه عمومی می تواند به این مشکل رسیدگی کند.

چنانچه عقد صورت گرفته با حضور شهود باشد و به هر دلیل شوهر قبل از ثبت فوت کند، زن می تواند به عنوان ادای زوجیت خود جزء ورثه قرار بگیرد و با دلایل و مدارک بسیار محکم رابطه زوجیت خود را با فرد متوفی ثابت کند.

در این میان، مااین مثال را برای شما به این شکل بیان کردیم تا شما نیز بتوانید در مورد اهمیت اثبات رابطه زوجیت تا حدود آشنا شوید.

هر ادعایی با مدرک معتبر است :

در برخی از شرایط زن و شوهر ممکن است اختلاف داشته باشند که ازدواج دائم بوده و یا موقت، که در ابتدا اصل را بر ازدواج دائم می گذارند.

اما زن و شوهر هر کدام که مدعی ازدواج موقت باشند، فردی که چنین ادعایی دارد باید دلایل کافی برای اثبات این ادعای خود را نیز مطرح کند؛

چرا که هر ادعایی تنها با مدرک قابل حل است.

در قانون هر ادعایی اگر حق باشد باید آن را ثابت کنند، به همین دلیل است که همیشه مدرک در قانون به هر شکلی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد که در این بین، اثبات رابطه زوجیت نیز با وجود مدرک می تواند بدون مشکل ثابت شود.

البته دلایل کلاسیک و دلایل خاص هرکدام به روشی مهم هستند.

 در مورد دلایل کلاسیک:

اقرار را می توان برای امور حقوقی یکی از مهم ترین موارد در نظر گرفت، که البته در قانون مدنی اقرار به اثبات یک رابطه دردی را آنچنان دوا نمی کند و تنها مدرک و سند حرفی برای گفتن دارد.

سند کتبی به صورت رسمی می تواند بهترین راهکار برای اثبات رابطه زوجیت به حساب آید؛

چرا که در ماده ۶۴۵ قانون مجازات اسلامی این گونه آمده است که ازدواج صددرصد باید به ثبت برسد تا بتواند از مشکلاتی که می‌تواند برای زوجین به وجود آید جلوگیری به عمل آورد.

همچنین شهادت شهود می‌تواند برای رابطه زوجیت بسیار موثر واقع شود که بازهم نکاتی برای شهود وجود دارد، یعنی شهود باید دقیقا در لحظه عقد حضور داشته باشند و تنها صرفا برای زندگی و همزیستی زن و مرد ادعای زوجیت آن ها شهادت ندهد.

در این شرایط نیز ممکن است دادگاه این شهادت را بپذبرد و با رد کند.

سوگند نیز از جمله راهکارهای ضعیف به شمار می آید.

در مورد دلایل خاص برای اثبات رابطه زوجیت به واسطه معاشرت میتوان تا حدودی این رابطه را مشخص کرد.

معاشرت و مساکن تزویر یعنی زندگی زن و شوهر در یک مکان خاص و شرط زوج بودن را نیز انجا دهند.

برای اثبات رابطه زوجیت یک دلیل به حساب می آید.

مدارک اثبات رابطه زوجیت

در مورد مدارک اثبات رابطه زوجیت سند ازدواج یکی از مهمترین مدارکی است که در دادگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

شهادت شهود از جمله مدارک مهم دیگر، سوگند و تحقیقات محلی هم در این میان می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند/ سعی کنید درخواست نظر کارشناس و درخواست استعلام را نیز برای مدارک اثبات زوجیت دریافت کرده و هرچه سریعتر به دادگاه ارائه دهید.

انکار رابطه زوجیت و عدم ثبت سند ازدواج

این نکته را به خاطر بسپارید که به هر دلیلی مرد هر کدام رابطه زوج و فرد خود را انکار کنند و این انکار ثابت شود انکار کننده به تحمل حبس تعزیری درجه ۶ و یا پرداخت جزای نقدی محکم می شود و به همین دلیل است که همیشه در زمان خواندن خطبه عقد شما باید به دفتر رسمی ازدواج مراجعه نمایید که ثبت ازدواج نیز بر عهده مرد است و حتی مرد یک ماه اگر از عقد بگذرد و عقد را به ثبت نرساند باید به هر صورت جزای نقدی درجه ۵۷ (ز ٨٠ میلیون ریال تا ١٨٠ میلیون ریال)و یا حبس تعزیری درجه 7 (از ٩١ روز تا ۶ ماه) را در نظر بگیرد و حتی اگر بهانه مرد این باشد که به دفاتر رسمی دسترسی ندارد در صورتجلسه این موضوع ذکر می شود و به واسطه امضای شهود . نوشتن میزان مهریه صورتجلسه پیگیری می شود.

اثبات رابطه زوجیت
اثبات رابطه زوجیت

مراجعه به وکیل

اینگونه فکر نکنید که اثبات زوجیت به همین سادگی انجام می‌شود؛

چراکه در برخی از شرایط به خاطره نداشتن مدارک کافی برخی پرونده ها شرایط سخت و دشواری را طی می کنند.

به همین دلیل است که شما با توجه به چنین مشکلاتی که به وجود می‌آید سعی کنید از وکیل کمک بگیرید و یا حتی اگر قبل از عقد با یک وکیل مشورت کنید بدون شک مشکلاتی برای شما به این شکل به وجود نمی‌آید؛

چرا که وکلا با این قضایا آشنا هستند. فرایند طولانی شدن اثبات زوجیت به این دلیل است که قابل تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی است.

همین خاطر پروسه آن را جزو پروسه های طولانی در نظر می‌گیرند.

اثبات زوجیت ۱یک عمل بسیار تخصصی است که شما باید با مشاوره به وکیل این موضوع را دنبال کنید؛

چرا که اگر شخصا به دنبال مشکل باشید صددرصد در این دادگاه با مشکلات جدی تری رو می شوید علاوه بر آن باید هزینه های بالایی را برای رسیدگی به پرونده خود در نظر بگیرید.

دعوای اثبات زوجیت علیه ورثه

با توجه به شرایط شما باید این گونه در نظر بگیرید که دعوای اثبات زوجیت  ممکن است، علیه ورثه به آن پرداخته شود  و زمانی که فرد فوت می کند و همسر وی که ممکن است ورثه از وی اطلاعی نداشته باشند به عنوان ادعای ارث و میراث اثبات زوجیت خود را بر علیه ورثه مطرح می کند که این موضوع نیز جزء موضوعات بسیار رایج شمرده می شود.

اثبات رابطه زوجیت عقد موقت

در دعوای اثبات رابطه زوجیت سند ازدواج همان گونه که گفته شد می تواند بهترین مدارک به حساب آید، اما برای ازدواج موقت چنانچه شرط ضمن عقدی وجود داشته باشد یا توافق طرفین می‌تواند جزء مدارک محسوب شود اما باردار شدن زوجه نیز خود یک مدرک بسیار مهم دیگر برای اثبات زوجیت است و این نکته را تاکید می کنیم که عدم ثبت ازدواج دائم به هر دلیلی و عدم ثبت ازدواج موقت جرم محسوب می شود که آقا را به تحمل جزای نقدی و حبس تعزیری سوقمی دهد.

شاید ازدواج ثبت نشده باشد و تنها زن و شوهر با یک دست نوشته عادی اثبات خود را ثابت کنند که در این بین، اعتبار این چنین سندی به صفر می رسد؛ چرا که ممکن است سند به واسطه جعل مورد توحه مراجع قرار نگیرد.

هزینه دادرسی برای اثبات زوجیت

هزینه دادرسی برای اثبات رابطه زوجیت  به این شکل است که این دعوا از جمله دعاوی غیر مالی است که هزینه دادرسی طبق دعاوی غیر مالی پرداخت می شود و هزینه دادرسی را می توان به هزینه برگه هایی که به دادگاه مربوط می‌شود مانند احکام دادگاه، قرارها، دادخواست در نظر گرفت.

نمونه رای اثبات زوجیت

خواهان:     خانم…              فرزند …           به نشانی …            با وکالت  …               به نشانی ….

خواندگان : 1 خانم…            فرزند …         به نشانی …

2 آقای  …          فرزند …          به نشانی   …          با وکالت آقای  …             به نشانی …

خواسته: اثبات روجيت

گردشکار: دادگاه باتوجه به محتویات پرونده و اخذ اظهارات حاضرین ختم  رسیدگی را اعلام و به شرح زیر در وقت فوق العاده مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه :

در خصوص دعوي خانم …            فرزند…             با وکالت …         به طرفیت  آقای…                فرزند  …            با وکالت …             و آقای…

و خانم…               فرزند  …              به خواسته  اثبات زوجيت نظر به دادخواست تقديمي وکیل خواهان  ببان نموده

که حسب دلایل و مدارك استنادی از جمله کیی عقدنامه شماره …          در مورخه…           ازدواج تهران  و همچنین دو فقره استشهادیه های تنظیمی موکل در تاریخ  …        در ادرس منزل مسکونی متعلق به زوج در آدرس تهران              در حضور شاهدان عینی و پس از جاري شدن  خطبه عقد نکاح دائم با مرحوم …            مورث  خواندگان ازدواج دایم نموده است

و ازآن تاریخ  با به حال بدون آنکه عقدشان باطل یا  فسح و با موكله مطلع گرديده مي باشد.

موكله همسر دایمی ایشان  می باشد لذا تفاصای اثبات رابطه زوجیت  مابین  آنها و پرداخت  کلیه  خسارات قانونی را دارد وکیل خوانده آقای …           در دفاع بیان نموده که سند اردواج  استنادی جعلی است

که در این خصوص حکم دادگاه کیفری به شماره  …       پیوست می باشد ثانیا عاقدی که ادعا شده عقد نکاح را جاری کرده در مورخ…           ایشان در سال 1385 فوت شده بعد از فوت نیز رابطه زوجیت باطل است.

ادامه

تقاضای صدور حکم بر بی حقي را دارم لذا نظر به مراتب که پرونده حاصر دليل اصلي و استنادي خواهان سند ازدواج به شماره…   است

که با ارایه آن گواهی حصر وراثت نیز صادر شده است و بعدا در دادگاه صالح جعلی بودن آن سند تایید شده و شهود حاضر نیز همان سند جعلی را امضاء نموده اند

که در اصل فاقد اعتبار قانونی است و شناسنامه خواهان نیز نام  سند ازدواج درج شده است خارج از این  مدارك دلايلي نیز  به دادگاه ارایه ننموده  که حق بوده خواهان را اثبات نماید

لذا دادگاه مستندا به ماده 1257 قانون مدني حکم بر بي حقي خواهان صادر و اعلام مي دارد رای صادر شده ظرف 20 روز  پس از ابلاع قابل تجدیدنظر خواهي در دادگاه محترم تجدیدنظر استان تهران مي باشد.

موسسه حقوقی دیاکو سامان پرداد سالهاست با ارائه بهترین وکیل در کرج و بهترین مشاوران حقوقی قصد دارد بهترین خدمات حقوقی را به شما عزیزان ارائه دهد
شما میتوانید با مراجعه به موسسه حقوقی دیاکو سامان پرداد با بهترین وکیل در کرج در تماس باشید و به روز ترین مشاوره های آن استفاده کنید

پیام بگذارید

تماس تلفنی

درخواست مشاوره با وکیل

نام(ضروری)