خدمات وکالت با بهترین وکیل در کرج
وکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرج
09120475112
diakuco@gmail.com
کرج | بین میدان شاه عباسی و توحید - کوچه شهدای دانشجو - مجتمع اداری امیر - طبقه 2 - واحد 4

وکیل وصول مطالبات در کرج

وکیل وصول مطالبات در کرج

وکیل وصول مطالبات در کرج کیست و چه می کند؟

وکیل وصول مطالبات در کرج از آن جا اهمیت دارد که زمانی که قراردادی بین دو نفر منعقد میگردد یک نفر طلبکار و یک نفر بدهکار میشود اگر در زمان تسلیم مبیع ثمن مورد معامله نیز داده شود مطالبه وصول شود اما ثمن به طلبکار داده نشود یک دین بوجود می آید و طلبکار باید به دنبال وصول طلب خود باشه که به اصطلاح حقوقی به وصول مطالبات معروف است. بنابراین وصول مطالبات به معنی باز پس گرفتن دین معوق از بدهکار به طلبکار است. حال این دین از طریق وصول چک.سفته یا هرنوع سندی عادی یا رسمی معوق به پول نقد را گوین.

وصول مطالبات به چند دسته تقسیم می شود؟

وصول مطالبات به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه هر مورد را شرح خواهیم داد :

  1. حتمی الوصول : حتما وصول میشوند.
  2. لاوصول : امکان وصول صفر و ناممکنه
  3. مشکوک الوصل : در وصول یا عدم وصول مشکوک هستیم.

قابل ذکر است که هر چه سند رسمی تر باشد وصول آن نزد مراجع قضائی راحت تر انجام می پذیرد.

نحوه وصول مطالبات

  1. نقدی باشد
  2. از طریق توقیف اموال باشد.
  3. در صورت عدم توانایی فرد بدهکار و اثبات اعسار بصورت اقساطی باشد.
  4. علاوه بر بدهی قبلی خسارت تاخیر در تادیه،هزینه دادرسی حق والوکاله نیز باشد.

وصول مطالبات چک و سفته و…از دو طریق است :

1- مراجع قضائی دادگستری

2- اجرای ثبت

پیشنهاد وکیل وصول مطالبات در کرج این است که حتما قراردادهای خود را به طور رسمی تنظیم کرده و برای تضمین حتما اسناد تجاری دریافت کنید.توجه شود که چکی قابل وصول است که اولا برای تضمین ایقای تعهد یا به وعده صادر میشود که چک ضمانت نامیده میشود. چک ضمانت را زمانی میتوان وصول کرد که صادر کننده به وعده اش عمل نکرده باشد همچنین چک ضمانت از لحاظ کیفری قابل تعقیب نبوده و فقط قابل اقدام حقوقی است. اما سفته را تنها و تنها میتوان با طرح دادخواست در محاکم حقوقی دادگستری مطالبه نمود.

سوال این است که ملک قولنامه ای را میتوان بعنوان وصول مطالبات توقیف نمود یا نه ؟ به گفته وکیل وصول مطالبات در کرج طبق قانون ثبت اسناد و املاک دولت تنها فردی را بعنوان مالک میشناسد که ملک بنام او به ثبت رسیده باشد.یا ملک از طرف مالک رسمی آن به او به ارث رسیده باشد و یا ملک به او منتقل شده باشد و در دفتر استاد رسمی یا ثبت املاک به ثبت رسیده باشد. پس تنها با معرفی ملک قولنامه ای به عنوان اموال شخص بدهکار نمیتوان ادعا کرد که آن شخص مالک آن است و با توجه به عدم اثبات مالکیت به دادگاه امکان توقیف وجود ندارد اما ممکن است با استفاده از قانون اجرای احکام مدنی توقیف ملک ممکن شود. طبق این قانون اگر شخصی که سند ملک به اسم اوست به معتبر بودن قولنامه و قطعیت آن اقرار کند و رضایت خود را نسبت یه توقیف ملک اعلام نماید ممکن است دادگاه رای به توقیف ملک مورد نظر بدهد.همچنین با اثبات ید مالکانه مالک میتوان ملک مورد نظر را توقیف کرد .

خسارت تاخیر در تادیه نیز از عناوین وصول مطالبات است که امروزه بسار مورد توجه قرار دارد اما باید دانست که وصول خسارت تاخیر در تادیه از اصل دین تبعیت میکند و تا زمانی که اصل دین مطالبه نشود امکان رسیدگی به وصول خسارت تاخیر در تادیه نیست.

وکیل وصول مطالبات در کرج
وکیل وصول مطالبات در کرج

وصول مطالبات از فرد متوفی

مطلب قابل توجه دیگر که امروزه بسیار مورد توجه میباشد وصول چک بعد از فوت صادر کننده آن باید بدانیم که دادخواست مطالبه وجه چک صاحب حساب فوت شده باید به طرفیت ورثه متوفی تقدیم دادگاه شود و چنانچه گواهی انحصار ورثه نباشد باید از اداره ثبت احوال نسبت به در خواست استعلام از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی اقدام کرد.تیم وکلای ما درصدد این هستند که وصول هرگونه مطالبات معوق شما در کوتاهترین زمان ممکن و با یافتن راه حلی مناسب انجام پذیر باشد.

کلام آخر

گروه وکلای وکیل 24 با در اختیار داشتن بهترین وکلا در کرج می تواند در پرونده های وصول مطالبات نیز خدمت گذار هم میهنان باشد. وکیل وصول مطالبات در کرج با چینش بهترین خط مشی قادر است تا وصول تمامی مطالبات و خسارات همراه موکلین بوده و آن ها را برای شروعی بهتر آماده کند.

برای مشاوره با وکیل وصول مطالبات در کرج می توانید با گروه وکلای وکیل 24 به صورت حضوری، از طریق شماره های تماس و یا به صورت پیام در واتساپ در ارتباط باشید.

پیام بگذارید

تماس تلفنی

درخواست مشاوره با وکیل

نام(ضروری)