خدمات وکالت با بهترین وکیل در کرج
وکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرجوکیل | وکالت | وکیل در کرج
09120475112
diakuco@gmail.com
کرج | بین میدان شاه عباسی و توحید - کوچه شهدای دانشجو - مجتمع اداری امیر - طبقه 2 - واحد 4

وکیل جعل در کرج ( جعل چیست )

جعل چیست

جعل چیست؟ انواع و مجازات آن ( وکیل جعل در کرج )

موسسه حقوقی وکیل 24 در این مقاله در مورد جعل و وکیل جعل در کرج مطالبی را ارائه میدهد

 در این محتوا شما با مصادیق جعل و مجازات های آن آشنا میشوید و اگر به دنبال بهترین وکیل جعل در کرج هستید تا انتهای این محتوا با ما باشید

جعل چیست ؟ وکیل جعل در کرج :

قصد داریم تا امروز شما را با جعل و همچنین انواع مجازات ‌های مربوط به آن آشنا کنیم پس از شما دعوت می ‌کنیم که تا انتها ما را همراهی کنید.

از گذشته تا کنون و در هر زمانی جرم و جنایت های بسیار زیادی رخ داده که هر یک از آن ها در قوانین اسلامی دارای مجازات های خاصی می باشند، اما مقصود ما در این مقاله جعل اسناد و یا سایر موارد مشابه می باشد که باید گفت این جرم از زمان پیدایش خط و وجود اسناد رایج بوده و در سال‌های اخیر نیز افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است.

وکیل جعل در کرج
وکیل جعل در کرج

جعل چیست؟

در قانون اسلامی تعریف کامل و مشخصی برای جعل تعریف نشده، اما می توان گفت معنای کلی این عبارت ساختن نوشته یا ساختن مهر و امضای فردی می باشد که کاملا غیر رسمی بوده و قصد از ساختن و نوشتن تنها برای تاخیر در اصل سند یا وصیت نامه می باشد.

در این محتوا میتوانید مطالب بیشتری از جعل چیست را مطالعه کنید و آگاهی بالایی را در این مورد به دست بیاورید و همچنین با آگاهی بالا به وکیل جعل در کرج مراجعه کنید

البته این کار بدون اجازه صاحب اصلی انجام خواهد شد که البته در قانون اسلامی دارای مجازات های خاصی می باشد و پیش از هر چیزی لازم است در دادگاه مشخص شود که جعل به چه قصدی انجام شده و سپس با تشکیل دادگاه و حضور قاضی به جرم رسیدگی شده و حکم مربوطه صادر خواهد شد. در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد که انجام هر نوع جعل چه عواقبی را در پیش دارد.

در جعل سند یا نوشته تغییر به وجود آمده کاملاً تقلب محسوب شده و این کار باعث ضرر رساندن به فرد دیگر خواهد شد، بنابراین توجه داشته باشید که ایجاد هر تغییری در سند یا نوشته جعل محسوب نخواهد شد بلکه این کار را باید بر اساس حیله و نقشه صورت بگیرد.

انجام چه کارهایی در قانون اسلامی جعل محسوب می شود؟ ( جعل چیست )

در مطالب فوق نیز سعی کردیم که حدوداً مواردی را در رابطه با جعل بیان کنیم اما در ادامه قصد داریم تا به طور کامل بیان کنیم که انجام چه عواملی جعل محسوب می شود.

  • اقدام برای ساختن یک نوشته یا سند
  • ساختن مهر مخصوص به افراد و همچنین امضای آن ها برای به کار بردن در سند.
  • خراشیدن یا تراشیدن که معمولاً خراشیدن زمانی به کار برده می ‌شود که فردی قصد داشته باشد یک کلمه را به صورتی که معلوم نباشد در جمله تغییر دهد، اما تراشیدن کاملاً متفاوت است و این کار اقدام برای از بین بردن کلمه یا جمله به طور کلی است.
  • قلم بردن در نوشته که معمولاً این کار برای ایجاد تغییرات و حتی تبدیل کردن حرف و کلمه انجام می شود.
  • در بسیاری از مواقع نیز دیده شده که در سند یا نوشته به نفع دیگری حرفی را اضافه می ‌کنند. نام دیگر آن الحاق می باشد.
  • یکی دیگر از اقداماتی که انجام آن جعل محسوب می‌ شود، این است که به طور عمدی قسمتی از نوشته را به طور کل از بین برده یا آن را سیاه کرده باشند.
  • دست بردن در تاریخ یک سند که می ‌تواند شامل تغییر دادن تاریخ یک چک باشد و آن را به جلو یا عقب بیندازد.
  • ساختن مهر و به کار بردن آن در اسناد دیگر، بدون داشتن رضایت و اجازه صاحب مهر.

موسسه وکیل 24 ارائه دهنده بهترین وکیل جعل در کرج است که موضوع جعل چیست را به راحتی مطرح میکند و برای شما این موضوع را آشکار میکند و این مسائل را با بهترین مشاوره ها حل میکند

 

رکن های مربوط به جرم جعل کدامند؟

رکن مادی: به این معنی است که باید اعمال و افعالی که در مطالب فوق به تعریف آن ها در رابطه با جعل پرداختیم توسط شخص انجام شده باشد تا رکن مادی ثابت شود.

رکن معنوی: به این معنی است که یک شخص عمل مجرمانه جعل را با آگاهی و هوشیاری کامل انجام دهد.

رکن قانونی: در زمانی که قاضی و دادرس به شکایت انجام شده توسط شخص ذی نفع یا حتی گزارشی که ممکن است از سایر مراجع مانند نیروی انتظامی باشد رسیدگی می کنند لازم است تشخیص داده شود که تمامی موارد قانونی در رابطه با جعل برابر قانون مجازات اسلامی باشد.

رکن ضرری: به این معنی است شخصی که به قصد اقدام به جعل سند یا نوشته ای می کند باعث ضرر رسیدن به یک فرد یا حتی جامعه شود.

از نظر قانون اسلامی انواع جدول و مجازات مربوط به آن چیست؟

جعل اسناد؛ جعل اسناد و استفاده کردن از سند یک فرد، بدون رضایت عواقب منفی را برای جامعه نیز به همراه دارد و باعث خواهد شد که اعتماد عمومی از بین برود که این مورد می تواند ضررهای مادی و معنوی را به شخص یا حتی جامعه وارد کند.

در موارد بالا نام بردیم که جعل اسناد شامل چه مواردی خواهد شد اما در ادامه قصد داریم که آن ها را به طور کامل تر توضیح داده و همچنین مجازات های در نظر گرفته شده در قانون اسلامی برای این نوع جعل نیز بیان کنیم.

جعل امضا: همانطور که می ‌دانید در جامعه ای که زندگی می‌ کنیم هر فردی یک امضای مخصوص را دارد که در اکثر کارها مانند چک کشیدن از آن استفاده می کنند، اما اگر فرد دیگری بدون رضایت امضا را مورد سوء استفاده قرار دهد این کار جعل محسوب می‌ شود.

فرد می‌تواند برای اعتراض به این کار به دادگاه شکایت کند البته لازم است که در ابتدا انجام جعل ثابت شود. در نظر داشته باشید که در هر صورت، یعنی جعل امضا و استفاده از آن جرم محسوب می شود.

یکی از عواملی که می‌ تواند روی مجازات جعل امضا تاثیر گذار باشد این است که فرد مجرم اقدام به جعل امضای چه فردی کرده است.

  • طبق قانون مجازات اسلامی اگر فردی اقدام به جعل دست یا امضای مقام رهبری یا حتی روسای سه قوه کند محکوم به سه تا پانزده سال حبس خواهد شد.
  • اگر فرد اقدام به جعل امضا یا مهر معاون اول رئیس جمهور، وزرای مربوطه به مجلس یا افرادی که در شورای نگهبان به صورت رسمی مشغول به کار هستند، قضات یا کارمندانی که به صورت کاملا رسمی مشغول به کار در دولت هستند کند باید به یک تا ده سال حبس محکوم شود.
  • با توجه به ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی هرگاه فردی در اسناد و یا نوشته های غیر رسمی جعل انجام دهد و این کار با آگاهی کامل انجام شده باشد فرد علاوه بر اینکه باید تمامی خسارت‌های وارد کرده را جبران کند، به حبس شش ماه الی دو سال یا یازده میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می ‌شود.

جعل عنوان: هر فردی که بدون داشتن رتبه و مقام رسمی در دولت که می ‌تواند شامل مشاغل مربوط به کشوری یا لشکری و نیروی انتظامی باشد خود را دخالت دهد و به عنوان یکی از این افراد معرفی کند محکوم خواهد شد و مدت زمان آن نیز از ۶ ماه تا ۲ سال خواهد بود.

معمولاً مواردی که افراد برای جعل عنوان در نظر دارند استفاده از مقام هایی همچون سردار امیر معاون و در برخی مواقع وکیل می باشد.

جعل شناسنامه: طبق ماده ۱۳ قانون تخلفات و همچنین مجازات های در نظر گرفته شده برای اسناد سجلی، فردی که اقدام به ساختن یا حتی چاپ شناسنامه غیر اصلی کند و همچنین برای آن از مهر تقلبی ساخته شده نیز استفاده کرده باشد، به حبس و همچنین جریمه نقدی محکوم خواهد شد که مدت زمان هفته آن از ۲ الی ۵ سال و جریمه نقدی نیز دو میلیون ریال تا ۵ میلیون ریال خواهد بود.

البته طبق قانون و ماده ۱۴ تخلفات مربوط به اسناد سجلی استفاده کنندگان از این شناسنامه ها نیز مجرم به حساب آمده و با توجه به ماده ۱۳ قانون مجازات نیز برای این افراد در نظر گرفته شده که به یک الی سه سال حبس و ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

توجه داشته باشید اگر شخصی در شناسنامه خود یا فرد دیگری هر نوع خوردگی، خدشه یا تمامی موارد فوق نام که بردیم مانند تراشیدن، خراشیدن و غیره را به کار برده باشد، محکوم به جریمه نقدی خواهد شد و اگر این کار به قصد تقلب انجام شده باشد نیز جرم جعل اسناد را به همراه داشته و در دادگاه مجازات وی مشخص خواهد شد.

جعل مدرک دانشگاهی: یکی از مواردی که امروزه بسیاری از افراد قصد انجام آن را دارند جعل  اسناد دانشگاهی است که می تواند شامل مدارک فارغ التحصیلی یا ریزنمرات آن باشد، با توجه به ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات آن حبس  به مدت یک ماه تا سه سال است.

مشاوره با وکیل جعل در کرج درمورد موضوع ( جعل چیست ) :

در مطالب فوق تمامی مجازات‌های مربوط به جعل اسناد را برای شما بیان کردیم، اما اگر شخصی هستید که بدون رضایت شما اقدام به ساختن مهر و امضا و نوشته شما شده است برای کسب اطلاعات دقیق تر و راهنمایی‌های لازم باید به یک وکیل مجرب و کارآزموده مراجعه کنید.

سخن پایانی:

در مطالب فوق سعی کردیم تا تمامی موارد مربوط به جعل و همچنین مجازات های آن را برای شما بیان کنیم و همچنین به توضیح این نکته پرداختیم که جعل به معنی ساختن نوشته و امضای کسی برای سوء استفاده یا تقلب در کاری می باشد که مجازات‌های مربوط به خود را در پی دارد. البته توجه داشته باشید فردی که اقدام به انجام جعل می کند و یا فردی که از اسناد یا سند و امضای جعل شده استفاده می کند مجرم محسوب شده و هر یک از آن ها در دادگاه مجازات خواهند شد. امیدواریم مطالب گفته شده مورد تایید شما قرار بگیرد.

موسسه حقوقی وکیل 24 یکی از برترین موسسه های حقوقی در کرج است که سالها در این حوزه فالیت دارد و به پر سابقه ترین موسسه حقوقی در کرج تبدیل شده است

در این محتوا به راحتی میتوانید متوجه شوید که جعل چیست و چگونه مصادیق جعل را شناسایی کنیم ؟

 

شما میتوانید به راحتی برای مراجعه و مشاوره با بهترین وکیل جعل در کرج به موسسه حقوقی وکیل 24 مراجعه کنید 

پیام بگذارید

تماس تلفنی

درخواست مشاوره با وکیل

نام(ضروری)